قلیل عمق کاشتن پیاز این گیاه یکی‌از دلایل عدم دستگاه لیزر دهی آن است

شنبه 29 مهر 1396
0:39
Creech Gissel

دستگاه لیزر دهی گفته میگردد ) . این زمان معمولادر اواخر فصل تابستان و اوایل فصل‌پاییز و حداکثر تا میانه فصل‌پاییز طی می‌شود . البته برای این که ساقه دستگاه لیزر در سال آتی توانایی رشد و به‌پا‌خواستن بیابد به دمایی کمتر نیاز است و دماهای بالاتر از یخبندان این نیاز سرمایی را بر طرف مینماید . به ابلاغ دیگر پیاز نرگس نیاز به یک زمان سرمادهی داراست ( بدین سطح آغازش دستگاه لیزر دهی گفته می گردد ) که دمای 7 - 4 . 5 رتبه سانتیگراد برای 17 - 15 هفته نیاز سرمایی آنرا بر طرف می نماید . گفته می گردد که دمای سرد کمتر از 13 هفته موجب ساخت گیاهانی کوچکتر و زمانه سرمایی بیش از 13 هفته در ایجاد گیاهانی با میزان قابل قبول موءثر میباشند . وجود دمای بیش از 17 سکو در طی انبارداری , برطرف کردن نیاز سرمایی این پیازها را با شکست مواجه می کند . با نزدیک شدن به بهار می‌توان پیازها را کاشت و شاهد رشد دوباره آن ها بود .

نرگس هلندی
نرگس هلندی
پیش رس کردن پیاز نرگس :

با مطالعه چرخه پرورش متوجه می‌شویم که پیاز نرگس بعداز برداشت و در روزگار انبار داری نیاز به دمایی نصفه گرم و بعد سردتر داراست تا اول توان ایجاد دستگاه لیزر را بیابد و آن گاه جوانه دستگاه لیزر در بطن آن تشکیل شود . در طبیعت و با کاهش ارگانیک دمای محیط این وضعیت برای پیاز مهیا می گردد البته درصورتی که بخواهیم پیازها زودتر و یا این که به بیان دیگر بیرون از فصل دستگاه لیزر دهند می‌توان به شکل تصنعی و مصنوعی دماهای مورد نیاز را برای آن فراهم کرد . زمانه به کارگیری از نرگسهای پیش رس نیز از اواسط فصل‌پاییز و در طی فصل زمستان است . یعنی زمانی که نرگسها می‌بایست در اکنون بیحرکتی باشند با بر طرف کردن نیاز دمایی آنان و سرعت بخشیدن به چرخه رشد دستگاه لیزر می دهند . برای تهیه نرگس پیش رس , پیازها در تیر ماه برداشت می شود و یک هفته در دمای 34 جايگاه باقی میمانند و آن گاه دما به 20 - 17 جايگاه کاهش می یابد ( تراز انگیزش دستگاه لیزر دهی انجام میگردد ) سپس تا ماه مرداد دما به 9 جايگاه رسانده می شود و 8 هفته باقی ماندن در این دما توانایی به پا خواستن ساقه دستگاه لیزر را به ملازم دارااست ( مرحله آغازش دستگاه لیزر دهی انجام می شود ) در حالتی‌که هنوز دوره کاشت پیازها فرا نرسیده است می‌توان آن‌ها‌را در انبار نگهداشت و در حالتی‌که شاهد کار و رویش در انبار باشیم می‌توان دمای انبار را کاهش اعطا کرد تا عمل و پرورش پیازها به تعویق افتد . لازم به ذکر است که پیش رس کردن موجب عدم پرورش مطلوب و ضعیف شدن پیاز خواهد شد زیرا این گیاهان پرورش رشد خود را در طی ماه های سرد سال انجام می‌دهند ( چون رویش و دستگاه لیزر دهی آنها در پاییز و فصل زمستان شکل می گیرد ) و مطلقا غذاسازی نیکی به علت نوروروشنایی و دمای اندک این ماه ها رخ نخواهد گرفت و در شکل استفاده دوباره از این پیازها در سال آتی نباید انتظار کیفیت دستگاه لیزر نیکی را داشت . البته دماهایی که تیتر شد موقعیت عمومی دارد و استثنا هم در‌این میان موجود هست مثلا نرگسهای شیپوری Trumpet در صورتی در پایین 18 سکو سانتیگراد پیش رس شوند احتمالا در زمان دستگاه لیزر دهی و بعد از تشکیل غنچه های دستگاه لیزر , غنچه ها باز نخواهند شد . ( عارضه Bull nosing )

نرگس را در عمق سه برابر ارتفاع پیاز می‌کارند که حدود 15 - 8 سانتیمتر میشود . . پیازهای کوچک ( نوباوه پیازها ) در عمق کمتری نسبت به پیازهای درشت تر کاشته می گردند .


فاصله کاشت : اگر‌چه می‌توان پیازهای نرگس را کنار نیز و در تماس با نیز کاشت ولی برای رشد مطلوب برگسار و فضای کافی جهت بزرگ شدن پیازها در ذیل خاک بهتر است که دستکم 7 . 5 سانتیمتر و برای پیازهای بزرگتر 17 - 12 سانتیمتر مسافت در لحاظ گرفته شود &# قلیل عمق کاشتن پیاز این گیاه یک کدام از عارضه ها عدم دستگاه لیزر دهی آن است ;


برچسب ها: دستگاه ,
[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه برش لیزر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]