ج : نشر سیکاس از راه‌های قلمه زدن دستگاه لیزر

شنبه 29 مهر 1396
0:37
Creech Gissel

ج : انتشار سیکاس از طرق قلمه زدن دستگاه لیزر . بعداز زمان 6 تا 12 ماه سیکاس بی نقص شده و با توجه می توانید همانند یک گیاه جدا با آن اخلاق و رفتار کنید . توجه فرمایید که احتمال دارد شپشک های سپردار به برگها و شپشک های دیگر معمولا به پیاز جوان و ساقه آن هجوم نمایند .

8 . در‌حالتی که یک محفظه به طور کامل گرم برای کاشت در مشت ندارید نیز می‌توانید در گوشه و کنار منزل نیز با قرار دادن بذر ها در محیطی تقریبا دلخواه و خارج بردن آنان در زمانهایی که هوا گرمتر شده اند و به درون آوردن آنها در مواقع سوز و سرما و قرار دادن آن‌ها در کنار منبع گرمایی مبادرت به رویاندن و باروری بذر ها فرمایید . ولی با توجه به این‌که شرایط دور و بر و رطوبت کنترل شده نمیباشد باید به رطوبت و آب پاشی و یا این که قارچی نشدن بذر ها اعتنا نمائید .

ج : انتشار سیکاس از طرق قلمه زدن :


این شیوه در ایران متداول نمیباشد و صرفا در موردها بازیابی گیاه و یا در مواری که سیکاس در گیر انقطاع شدن اتفاقی از حیطه تنه شده باشد گزینه به کارگیری قرار میگیرد .

درصورتی که قسمت دستگاه لیزر بالایی تنه را جدا کرده و بعنوان قلمه در زمین قرار دهیم , چه بسا اگر چند ماه از انقطاع آن قبلی باشد , اکثر وقت ها استارت به ساخت ریشه میکند .

علاوه بر دستگاه لیزر این در حالتی‌که تنه سیکاس را به قطعات کوچکی تبدیل کنیم و این قطعه ها را در خاک قرار دهیم سبز شده و ریشه دار می گردند و از این روش گیاهی جداگانه خوا هیم داشت .

در دستگاه لیزر ژاپن این دسته قلمه ها ی سبکاس را در خاک بستری که با براده آهن مخلوط شده‌است قرار میدهند و به همین جهت است که در ژاپن اسم سوتتیسو Soteetsoe یعنی سبزی خارج شده از آهن را بر سیکاس رولوتا نهاده اند .
دستگاه لیزر
عارضه ها و آفات و بیماریهای نخل سیکاس :
دستگاه لیزر
علت زردرنگ شدن برگها به صورت تکی : در صورتی برگهای تازه به طور تکی زرد شوند نشاندهنده فقیر بودن خاک گیاه به خصوص فقدان آهن و یا کود دهی بیش میزان به گیاه است .
دستگاه لیزر
علت رنگ زرد شدن برگهای سیکاس به صوت کلی و کلیه باهم : نشاندهنده آبیاری بیش از حد در حالت زهکشی نامناسب خاک است که سبب ساز پوسیدگی ریشه و پیاز سیکاس می‌شود . درین شرایط خوبتر است از خاکی که به خوبی زهکشی شود و آب را در خود نگه نمیدارد به کار گیری نمود و سوراخهای ذیل دستگاه لیزر دان را در دست گرفتن نمد تا مسدود نشده باشند و و همچنین از معیار آبیاری کاست .

علت لکه های قهوه ای ریز روی برگهای سیکاس ساخت گردیده اند : نشان دهنده یورش شته و یا کنه ها است که به رنگ قهوه ای پررنگ و بخش اعظم بر روی برگهای پیر تر بروز می یابند . از سموم کنه کش و شته کش میتوان برای مقابله با این آفات استعمال نمود .

علت لکه های رنگ زرد بر روی برگ به طور نقطه ای : معمولا در اثر بارش تگرگ به روی گیاه به‌وجود میاید .

یخ زدگی : سیکاس دمای تحت 12 - جايگاه سانتیگراد را در بازه زمانی عصر طولانی تحمل نمیکند و در صورت یخ زدگی قابلیت و امکان از لا به لا رفتن گیاه موجود است ولی در اکثری موردها نیز دیده شده که گیاه بعداز آن خود را بازیابی نموده و با پیمودن مسیر بهبودی به معاش خویش ادامه داده است .

پوسیدگی و یا این که قارچی شدن تنه یا ریشه سیکاس : در‌این‌صورت تنه سیکاس نرم میگردد که‌این خلل بجهت آب پاشی بیش تر از حد و رویش قارچها در محفظه پیدایش می نماید . میتوان پیشین از اینکه گیاه پاک شود با کاهش میزان آب پاشی و بریدن وحذف اندامهای قارچی سیکاس و بهره از قارچ کش ها با آن تقابل نمود .

علت این که برگهای سیکاس مضاعف معدود پشت و بلند شده اند : این عارضه به علت کمبور نور است . گیاه را به مکان لبریز روشنایی تری منتقل کنید .

برگها کوتاه می باشند : نور مضاعف دوچندان است و می بایست گیاه به محلی که سایه آفتاب ملایمی دارااست منتقل شود .

فروغ :


برچسب ها: دستگاه ,
[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه برش لیزر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]